Winnaar Woonboot van het Jaar 2021

Winnaar Woonboot van het Jaar 2021

Tadaaah! DIY woonark Aracana uit Amsterdam mag zich vanaf vandaag officieel ‘Woonboot van het Jaar 2021’ noemen. Twee keer zelfs want Aracana wint zowel de vakjuryprijs als de publieksprijs. Dubbel feest voor bewoners Martien en Anke Rademakers. Gefeliciteerd! Volgens...

Lees meer
Doe mee! Stem op jouw favoriete woonboot van het jaar 2021

Doe mee! Stem op jouw favoriete woonboot van het jaar 2021

De VLOT-verkiezing Woonboot van het Jaar 2021 is van start! Ook dit jaar maken drie genomineerde waterwoningen kans op de eretitel ‘Woonboot van het Jaar’. Wie gaat er vandoor met de publieksprijs? Dat bepaal jij! De Woonboot van het Jaar-verkiezing wordt sinds 2014...

Lees meer
Tijdelijke verplaatsing woonboten wegens kadewerkzaamheden

Tijdelijke verplaatsing woonboten wegens kadewerkzaamheden

Stel je voor: je ontvangt een brief van de gemeente waarin staat dat de kade waar jouw boot aan ligt behoorlijk is verzakt en dat je boot binnen drie maanden tijdelijk wordt verplaatst. Het overkwam de waterbewoners aan De Binnenkant (Waalseilandsgracht) in het...

Lees meer
Let op: is jouw woonboot wel verzekerd als-ie zinkt?

Let op: is jouw woonboot wel verzekerd als-ie zinkt?

Johan en Anita van Dijk woonden al jaren op het water in Groningen. Ze wilden wat meer ruimte en zagen een tweedehands ark te koop in Sneek. Dat moest ‘m worden… ‘Vorig jaar vonden we onze droomark. In Friesland nog wel! Voor echte Groningers is dat wel een dingetje....

Lees meer
Video: kijkje achter de schermen

Video: kijkje achter de schermen

Benieuwd hoe jouw favoriete waterwoonmagazine wordt gemaakt? Heb jij even geluk! VLOT nam in september een kijkje bij drukkerij Veldhuis Media, precies 10 jaar nadat het allereerste nummer door de pers zoefde. Je leest erover op pagina 30 van het decembernummer, dat...

Lees meer

Word vriend
van VLOT

Kik hier om je aan te melden!

Facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
3 weken geleden

TE KOOP: nieuw te bouwen LUXE WOONARK mét ligplaats
In de Houthaven van Zaandam!
Ontdek Marinapark Houthaven tijdens de Open dag: zaterdag 16 november van 11.00 tot 13.30 uur.
Meer informatie: marinaparkhouthaven.nl/

{Advertentie}
... Lees MeerLees Minder

TE KOOP: nieuw te bouwen LUXE WOONARK mét ligplaats 
In de Houthaven van Zaandam!
Ontdek Marinapark Houthaven tijdens de Open dag: zaterdag 16 november van 11.00 tot 13.30 uur. 
Meer informatie: https://marinaparkhouthaven.nl/

{Advertentie}Image attachmentImage attachment

4 ReactiesReageer op Facebook

Ik heb dit natuurlijk ook al een paar keer bekeken, maar er valt mij iets op. Er is namelijk niet goed over nagedacht of men heeft geen idee hoe een "waterbewoner" eruit ziet. Want? Alles ligt aan stijgers van 2 meter breed. Fantastisch, maar waar laat ik mijn auto en mijn fiets? Hoe kom ik op mijn schip met veel boodschappen? Of als ik kreupel ben. Waar is bijvoorbeeld mijn schuurtje... en mijn meterkast?

Beste Arie Hoekstra, voor je fiets hebben we een nieuwe en afsluitbare fietsenstalling, onder de brug, recht naast deze waterwoning. Voor je auto kun je een parkeervergunning krijgen in de straat die ons plan ontsluit. De meterkast zit in het entreegebouw, aan het begin van de steiger. Dat hebben we zo gedaan zodat iedere bewoner zelf zijn nuts leverancier kan kiezen. Liander legt nl onder steigers geen elektra aan. De entree van de waterwoning is nagenoeg gelijkvloers met de steiger waar ie aan ligt. Voor je boodschappen hebben we karretjes op luchtbanden beschikbaar. En de hoofdsteiger is trouwens drie meter breed. Binnenstedelijk bouwen Geeft zeker ook beperkingen. Een schuurtje kunnen we inderdaad niet bieden, maar inpandige opslag gelukkig wel. Meer weten? Neem gerust contact op! Hartelijke groet, Valentijn (een van de initiatiefnemers)

Het waterwonen werd verheven van de vrijdenkers naar de eliten. Triest maar waar! Juppen for the win. Nooit verwacht dat VLOTwaterwonen dit wenste te promoten. Het is een geweldig mooi blad, met veel passie, maar ook hier lijkt de (noodzakelijke?) commercialisering zijn uit/inwerking te hebben.

Laadt meer